נכון להיום שירותי שליחויות מהווים נדבך מאוד חשוב מקיומם של עסקים, אך מאז הקורונה, השליחויות נהיו הרבה יותר מוערכות מצד אחד ונשפטות מצד שני. אנשים מקבלים את המוצר שרכשו ובמקום לבחון האם הוא מתאים (או נראה כמו בתמונה), קודם כל הם שופטים בהתאם לאיכות השליחות. מדוע? כיוון שהתרגלנו לטוב. התרגלנו לקבל מוצרים מהיום להיום, התרגלנו לדעת באיזה שלב ההזמנה שלנו נמצאת בכול רגע נתון ובאופן כללי התרגלנו למציאות שבה מזמינים באופן מקוון ונהנים משליחות ברמה גבוהה. מכאן שאם אתם בעלי עסק שמבקשים להשאיר רושם טוב על הלקוחות, חובה עליכם לעשות שני דברים: להעניק שירותי שליחויות ולוודא שהם ניתנים ברמה הגבוהה ביותר.
ראשית הגדרת צרכים
כדי באמת להפיק את המיטב, ראשית נדרשים לבחון איזה סוג של שליחות רצויה. פה יש לעצור ולשאול האם נדרשים להעניק ללקוח את האפשרות ליהנות משירות שליחות שמוענק בתוך 24 שעות. האם נדרשים להעניק שליחות שמקפידה על דיסקרטיות. האם נדרשים להעניק שירותי שליחויות משפטיות. האם מבקשים ששירותי השליחויות יידעו להגיע לכל מקום בארץ. האם מבקשים להעניק שירותי שליחויות לעסקים מדלת לדלת. האם מבקשים להעניק שירותי שליחויות שיודעים כיצד להתמודד עם מוצרים עדינים וכדומה. לאחר שעושים "רשימת מכולת" של סך הדרישות הנחוצות, הרבה יותר קל להבין אלו אפשרויות אינן רלוונטיות, ובמקביל אלו דורשות בדיקות נוספות.
האדם שמאחורי השליח
חשוב להבין שאיכות שביעות הרצון של לקוח הקצה מושפעת הרבה ומעבר מתתי השירותים שניתנים. למה הכוונה? שבין היתר נדרשים לבחון מהו האופי של השליחים – עד כמה הם מקפידים להיות מקצועיים ואדיבים. מי שניתקל בשליח ממהר וזועף יודע עד כמה סך החוויה עשויה להתערער, כך שגם אם סופק מוצר מדהים, התחושה שנשארים עמה תהיה קשה, עובדה שבין היתר פוגעת בתדמית של בית העסק. אז נכון שלא ניתן לצפות שכל שליח יהיה איש שיחה נעים ובעל אישיות לבבית, אך כן יש לצפות מחברת השליחויות שתקפיד לבחון באופן תדיר את שביעות הרצון של הלקוחות, כך שנוכל לדעת שמאחורי כל שליח נמצאים לא מעט לקוחות מרוצים.
5 דגשים שיש לוודא מול חברת השליחויות
כאשר מדובר בעסק שעובד בצמוד לחברת שליחויות, עליו לוודא מראש שבכל רגע נתון יתאפשר לקבל מענה אידאלי. כלומר חשוב לוודא שיש מספיק שליחים עבור כמות ההזמנות שצפויה מדי חודש, שהשליחים נעזרים באמצעים שמאפשרים לשמור על איכות המוצר, שהשליחים עובדים לצד מערכת שמסייעת לדעת מהו סטטוס ההזמנה, ושהשליחים מודיעים כאשר המשלוח מגיע ליעד. כל עוד עורכים מראש תיאום ציפיות, ניתן להיות רגועים, אם כי כדי לוודא זאת, מוטב לדבר עם לקוחות נוספים של חברת השליחויות.
השליחים מייצגים אותכם!
לסיכום נציין שהספק צריך להיות מקצועי, להעסיק שליחים מוסמכים ולהחזיק ברזומה חיובי לצד ניסיון עשיר. השורה התחתונה היא שאיכות השליחות משפיעה באופן ישיר על הרושם של הלקוחות. די באריזה שלא הגיעה במצב אידאלי, בעיכוב בהזמנה, או בהזמנה שהושארה במסדרון במקום להגיע ישירות לידי הלקוח, כדי שכל הרושם הטוב שעמלתם עליו לאורך שנים יינזק קשות. מכאן שחובה לבחון מיהם העובדים, אלו הכשרה הם עוברים, כיצד הם משנעים את הסחורה, מהו נוהל מסירת חבילה, האם ישנה מערכת מעקב דיגיטאלית, האם ניתנים שירותי שליחויות מורכבים (כגון שליחות משפטית) וכדומה. עוד נציין שבחירה בחברת שליחויות אינה חתונה קתולית. אינכם מרוצים? מחליפים! נקודה זו מובילה להמלצה האחרונה בנושא: ממש כפי שחברת השליחויות מחויבת לבחון היטב את איכות השליחים, כך עליכם לבדוק מדי פעם שהלקוחות אכן מרוצים.