אוטומציות לעסקים

אוטומציות לעסקים

התפעול השוטף של עסקים, כרוך באינספור פעילויות קטנות. ניהול עסק הוא דבר שדורש המון עבודה –  בוודאי לא חידשנו לכם עד כאן. אבל מה שרבים לא מודעים לו, הוא עושר האפשרויות לכך, שהמחשוב יבצע במקומכם חלק מהעבודה.

שרות חייגן טלפון

אינטראקציה טלפונית עם לקוחות מרובים, מהווה תחום שבו יש פתרון אוטומציה יעיל ביותר: שרות חייגן טלפוני.  החייגן מחייג אוטומטית במקומכם, כתחליף לחיוג ידני. הוא שימושי במיוחד, במצבים של כמויות גדולות של שיחות יוצאות שיש לבצע. זה עשוי להיות סביב פעילות חד פעמית של העסק או כדבר אשר נדרש בתדירות גבוהה. בצורה כזו, שירות חייגן טלפון יכול להיות שימושי למשל לקמפיינים שיווקיים או הפצת הודעות חשובות עם תוכן אחיד. החייגן מסייע להגביר תפוקה ואף לייעל את הטיפול בלידים. מערכות כאלה, מאפשרות כמובן גם הפקת דו"חות שונים, בעזרתם ניתן להבין ולנתח את תוצאות פעילותן. ההפעלה פשוטה למדי והיא מתחילה מטעינת רשימת מספרי טלפון למערכת. אל מספרים אלה היא תחייג, לפי ההגדרות שקבעתם לכך. מערכות החייגן בעצם מתאמות שיחה טלפונית בין שני אנשים, שהם בדרך כלל העובד המתקשר והלקוח. הן מגיבות כפי שתוכנן, למצבים הבאים:

– אין מענה אצל הלקוח.

– הלקוח עונה אבל העובד לא זמין. ניתן במצב כזה להפנות לעובד אחר שפנוי.

– הלקוח עונה ומעוניינים להשמיע לו הודעה, שתהיה לרוב הודעה קבועה עבור אוסף נמענים.

– הלקוח עונה והעובד זמין לדבר. המערכת לרוב גם תעלה מול העובד אוטומטית את פרטי הלקוח, אשר משמעותיים עבור השיחה.

חיבורים בין שירותים

סוג מעניין וחשוב של פתרונות אוטומציה, הם פתרונות לחיבור בין שירותי ענן שונים. שירותי חיבור כאלה דוגמת IFTTT ו-Zapier, מספקים פתרון רב עוצמה, גמיש ביותר וקל להפתיע לשימוש. לדוגמה: נאמר שאתם רוצים, שכאשר מגיע דואר לג'ימייל שלכם, קובץ שמצורף אליו יועבר אוטומטית לדרופבוקס והודעה על כך תתקבל עבורכם בתוכנת Slack. נשמע מסובך? בלתי אפשרי לפתרון לבד ובמהירות, שלא לומר בזול? גשו לזאפייר (למשל) ותמצאו שם את הפתרון ורבים מסוגו.

כלי תובנה עסקית

הררי המידע אשר נצברים בעסקים, כוללים בתוכם אינספור פרטי מידע שימושיים מאוד. יש שם תובנות נסתרות, מגמות מסוגים שונים ועוד – דברים שכדאי לגלות ולבדוק מקרוב. אבל למי יש זמן לעשות זאת ידנית?  כלים שונים עבור Business Intelligence, מסוגלים לעשות חלק מעבודה מסובכת זו עבורכם.

אתרי מכירות

אתרי מכירות הם למעשה מעין "אוטומטים". הם לא שונים הרבה, כעקרון, ממכונה לממכר משקאות אשר מוצבת במקום ציבורי. הלקוח ניגש אליהם, משתמש בהם לבד, ממלא את עגלת הקניות, משלם – הכול (עד כאן) אוטומטי. עשויים להיות מסביב לכך לא מעט דברים שבני אדם יצטרכו לעשות, כמו טיפול במשלוח או תמיכה. אבל היקף האוטומציה שחנות כזו מספקת, נרחב ובעל חשיבות עסקית גדולה.

צ'טבוטים

צ'טבוטים מספקים מענה אוטומטי באתרים, אשר מחקה מענה אנושי. הפופולאריות הגדולה של כלים אלה והמהירות שבה הם הפכו נפוצים, מעידה על האפקטיביות הרבה שלהם. אם משתמשים בהם בחוכמה ובמקצועיות, צ'טבוטים יחסכו לכם משאבים וישפרו את הפקת התועלת מהאתר העסקי.

אוטומציה בטיפול בקורות חיים

גיוס עובדים חדשים, הוא תחום מורכב בפני עצמו. אוטומציה עשויה לסייע למחלקות משאבי אנוש בכך, באופנים רבים. יש כלי עזר ייעודיים למטרה זו, אשר בין השאר מסייעים לטפל בקליטת פניות ממועמדים לעבודה, לסנן את הפניות ואפילו לראיין מועמדים.

לסיכום

יש מערכות אוטומציה רבות אשר יכולות כיום לסייע לעסקים. שימוש חכם בהן, עשוי לספק לכם מפתח חשוב להתייעלות.

נגישות