בעולם העסקים התייעלות היא שם המשחק. רבים שמים לעצמם מטרה לייעל את זמן העבודה, לייעל את שיחת המכירה, לייעל את בניית התקציב, לייעל את שירות הלקוחות, לייעל נוהל העברת מידע, לייעל את שלב ייצור הדוחות וכדומה. מכאן שאין ספק שהצעד הראשון עבור ייעול בית העסק הוא רכישת תוכנות ייעודיות, כך שלצד הוראות קבע, מערכת תזרים מזומנים, מערכת סליקת אשראי וכדומה, טוב לדעת שישנה מערכת נוספת. מוזמנים להכיר את מערכת CRM -מערכת שיודעת לעשות כל שנדרש סביב הנושא של ניהול לקוחות!
למה ניתן לצפות ממערכת CRM?
מערכת CRM יודעת להעניק מענה כולל ומגוון. באופן כללי נסביר שהמערכת מאפשרת לנהל שלל משימות שנוגעות לשירות לקוחות, כך שזוכים לסמן וי על הסעיפים הבאים: לתעדף תהליכי עבודה. להעניק ללקוח שירות אישי וממוקד בהתאם להיסטוריה שלו מול בית העסק. להבין היכן הלקוח עומד בדרך העסקית שבנינו עבורו (למשל מתלבט בין שני מוצרים, או מגלה התעניינות ראשונית). לסייע ללקוח לבצע מגוון משימות (למשל קביעת תור). לקבל חוות דעת מהלקוח שסגר עסקה. להפוך לקוח קיים ללקוח חוזר. לתעד את סך המידע שנוגע ללקוח ועוד. פה נציין שכל זאת מתבצע באופן אוטומטי ומסונכרן מול מגוון נותני שירות מטעם בית העסק, כך שאופטימיזציה מהווה שחקן ראשי. עם זאת, אין לטעות שכל חברה שמספקת מערכת CRM מעניקה את אותו "סל שירותים", ועל כן חשוב לדעת לבחור מערכת CRM מספק מומלץ. במאמר זה מידע על בחירת מערכת זו.
בחנו היטב אלו שירותים וסל אפשרויות מעניק כל ספק
מיהו ספק מומלץ? ספק שיודע להתאים את המערכת לצרכי בית העסק, ספק שיודע לשלב את המערכת עם מערכות נוספות (כגון הנהלת חשבונות), ספק שמקיים מערכת תיעוד שיחות וכדומה, כלומר יש לחפש ספק שעומד מאחורי מערכת שהיא גם מגוונת וגם מותאמת באופן אישי. עובדה זו מובילה לכך שהספק צריך לדעת לעשות שני דברים בו זמנית: להציע קשת רחבה של שירותים, ולסייע למפות את השירותים הנחוצים. כמו כן, כאשר מדובר בבחירת ספק, יש להכניס למשוואה ליווי מקצועי ותמיכה סביב השעון, כך ברגע שיתעורר צורך או שתתעורר שאלה, יינתן מענה מדויק מבלי ששגרת העבודה תיפגע. מכאן שיש לאסוף המלצות, וכמובן שגם להשוות. בעת השוואה יש לבדוק עד כמה תרחיש התפעול ידידותי למשתמש (לצורך הדוגמה אפשרי שהתוכנה תופיע כתוסף בדפדפן כרום) ומה כל מערכת כוללת. הן מבחינת בית העסק והן מבחינת תמיכה עורפית.
מייעלים את העסק באמצעות מערכת CRM!
עסקים רבים מעידים שמהרגע שהמערכת נכנסה לפעילות, לא מעט מהלכים נהיו הרבה יותר מסודרים, ובמקביל העבודה נהייתה פחות קשה. שנפרט?
באמצעות מערכת CRM זוכים לעקוב ביעילות אחר הסטטוס של הלקוחות, לזמן תורים, לנהל יומן שמסונכרן עם יומן גוגל, לייצר טופסי יצירת קשר דינמיים (מסייע להגדיר לקוחות פוטנציאליים ולהתנהל מול מערכת קשרי לקוחות), לפתוח קריאת תמיכה בצורה מהירה, לתעד את ההיסטוריה של הלקוחות, לתייג לקוחות לפי סטטוסים, לתעדף ולחלק משימות, לייצר תזכורות ופרסומות אוטומטיות, לקצר תהליכי עבודה מול הלקוחות, להתנהל בצורה מסודרת ויעילה מול הנהלת חשבונות, להעניק ללקוח תחושת שקיפות מלאה (ולו באמצעות פורטל שמאפשר ללקוח להתנהל לבד מבלי לגרוע מזמנם של נותני שירות), לזמן תורים ביעילות וללא טעויות אנוש, לקבל תמונת מצב לגבי השגת מטרות (בין היתר מסייע לזהות מוקדים מעכבים שדורשים תיקון), ליצור קשר עם לקוחות במהירות וביעילות וכדומה. מכאן שאם רוצים להתייעל ולהגדיל את מעגל הלקוחות המרוצים, הרי כל שצריך לעשות זה רק לרכוש תוכנה אחת. קבלו בחירה נבונה!