תביעות סיעוד: כך תממשו את כל הזכויות שלכם

תביעות סיעוד

יש לא מעט ביטוחים שניתן לעשות ושמעניקים תחושת יציבות, אך אחד מהביטוחים היותר פופולאריים הוא ביטוח סיעודי, ויש לכך סיבה טובה. ראשית כיוון שמדובר בביטוח מאוד זמין (ניתן לעשות אותו דרך קופת החולים) ושנית כי מדובר בסיטואציה (מצב סיעודי) בעלת סבירות יחסית גבוהה שנגיע אליה. עם זאת, מדאיג לגלות שברגע האמת חברות הביטוח אינן ממהרות להעביר את הסכומים המובטחים, אלא נצמדים למונחים משפטיים שלכאורה מצביעים על תביעות בלתי מוצדקות. במצבים שכאלו אין למהר להרים ידיים, בעיקר כי לרוב חברות הביטוח בונות על "שיטת מצליח", וכל עוד מיוצגים ע"י עורך דין שמתמחה בתחום, ניתן לסגור את הפינה בצורה יחסית מהירה ויעילה.

כך מתמודדים מול התירוצים של חברות הביטוח

תהיו בטוחים שחברת הביטוח יודעת היטב מה לטעון כדי להימנע מהעברת תשלומים. היא עשויה לטעון שהפיצוי אינו מגיע כיוון שאותו אדם אינו עומד בהגדרה של אדם סיעודי. כיוון שהמבוטח הפר חובה שנוגעת לגילוי מצב רפואי. משום שמדובר במקרה רפואי חריג שאינו נכלל בפוליסה, או כיוון שהדרישה להפעיל את הביטוח הוגשה באיחור (לאחר 3 שנים). נתחיל בזה שנאמר כי חשוב לפנות לאיש מקצוע כדי לנהל תביעות סיעוד. חברת הביטוח ככל הנראה תנסה להימנע מהעברת התשלום בעקבות סיבות כאלה ואחרות, אין סיבה לחשוש מכך, אבל צריך לדעת איך להגיב ולפעול בהתאם, וכאמור לפנות לאיש מקצוע.

תפקידו של מכתב דחייה

מעבר לעובדה שיש למצוא עורך דין שמתמחה בתביעות סיעוד, גם יש לצפות לקבל מחברת הביטוח מכתב דחייה, וזאת כי התוכן שמופיע בו בעל ערך, מאפשר לעורך דין לתכנן כמה צעדים קדימה. כמו כן, ידוע שחברת הביטוח יכולה להציג בבית המשפט רק את אותם הטיעונים, כך שלעורך דין הרבה יותר קל להכין את כתב התביעה. עוד נציין שמהרגע שבו המכתב מתקבל, יש למזער קשר עם חברת הביטוח, וזאת כדי למנוע ממנה להרחיב את הטענות שמוגשות כנגד המבוטח.

חשוב לדעת!

הכרחי לדעת שתביעה בגין מצב סיעודי ניתן להגיש עד שלוש שנים. מכאן שאין להתמהמה, ואם חשים שאותן שלוש שנים עומדות לחלוף, אך לא ברור מהו התאריך הסופי, ההמלצה היא להגיש תביעה בבית משפט מייד. מדוע? כי ברגע שמגישים תביעה הספירה נעצרת. מה עוד חשוב לדעת? שחברות הביטוח נוהגות להעסיק חוקרים פרטיים, מתוך מטרה להימנע מהעברת תשלומים. אי לכך גם אין למהר לשתף פעולה עם דמויות שלא מכירים, ואם אכן מודעים לעובדה שנחקרים, חיוני לדעת שחברות הביטוח מורשות להיעזר בכלי הזה רק בנסיבות מיוחדות. רק אם מתעורר חשד אמתי שהיכולת התפקודית של המבוטח שונה ממה שהוא מצהיר, כאשר הליך החקירה מחויב לשמור על כבוד המטופל, ואף החוקר אינו רשאי לבקש מהמבוטח (מהנחקר) לבצע פעולות, מתוך מטרה לבחון עמידה בתנאים שמגדירים אדם סיעודי.

איסוף מסמכים והשוואת כוחות

לסיכום נציין שאם מבקשים להפעיל את הביטוח, אך חברת הביטוח מערימה קשיים, ראשית אין להיבהל, אך כן נדרשים לפעול. זה אומר שיש לאסוף מסמכים רלוונטיים, ואם אפשר של שלוש שנים אחורה. את המסמכים מוטב לסדר באופן כרונולוגי ולהדגיש בהם נושאים חשובים. לאחר מכן יש לעבור מחדש על תנאי הפוליסה ולוודא שמבינים את הסעיפים השונים. עם סך המידע שנאסף יש לפנות אל עו"ד שבקיא בתחום, וזאת במטרה לקבל ייעוץ ראשוני. כמו כן, טוב לדעת שהרבה פעמים ברגע שחברת הביטוח שמה לב שמיוצגים באופן מקצועי, היא ממהרת לסגת לאחור (ולהעניק את הפיצוי המובטח), פשוט כי היא יודעת שאין לה עילה אמתית להערים קשיים.

נגישות